[ad_1]

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد روز سه‌شنبه از تصمیم سه کشور اروپایی عضو توافق هسته‌ای با ایران برای فعال کردن ساز و کار حل اختلاف این توافق استقبال کرد. 

«دنی دانون» نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد در این مورد در توییتر نوشته است: «رهبران اروپایی امروز با فعال کردن ساز و کار اختلافات توافق با ایران، تصمیمی درست اتخاذ کرده‌اند.»

وی افزود: «تنها، فشار حداکثری است که مسیر ایران را تغییر می‌دهد، نه دلجویی کردن [از ایران].»

دانون که با این اظهارات عملا از تشدید فشار و تحریم علیه ایران حمایت کرده، در ادامه مدعی شده است که تل‌آویو پشتیبان مردم ایران است.

آلمان، فرانسه و انگلیس ساعاتی پیش با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند در واکنش به کاهش تدریجی پایبندی ایران به مفاد توافق هسته‌ای، ساز و کار حل اختلاف را فعال می‌کنند. این روند که با رایزنی کشورهای عضو کمیسیون مشترک آغاز می‌شود، می‌تواند در صورت پابرجا ماندن اختلافات نهایتا به بازگشت طرفین به وضعیت پیش از توافق هسته‌ای منجر شود.

جمهوری اسلامی ایران اردیبهشت ماه امسال در سالگرد نخست خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته‌ای، روند تدریجی کاستن از میزان اجرای این توافق را آغاز کرد. در پنجمین گام از این روند که هفته گذشته اعلام شد، تهران تمام محدودیت‌های باقی‌مانده مربوط به میزان غنی‌سازی اورانیوم را کنار گذاشت.

در بیانیه سه کشور اروپایی هدف از فعال کردن ساز و کار حل اختلاف، «بازگرداندن ایران به پایبندی کامل به برجام» عنوان شده است، بی‌آنکه از لزوم پایبندی واشنگتن به تعهداتش و رفع تحریم‌های اعمال‌شده علیه مردم ایران سخنی گفته شود.

[ad_2]

S