[ad_1]

در سه ماهه نخست سال ۹۹، برای عارضه یابی و افزایش ظرفیت استخراج ۱۰۵۳ معدن در سطح کشور، اقدامات کلینیکی انجام شده است.

به گزارش شاتا، طبق برنامه‌ریزی انجام شده در وزارت صنعت، معدن و تجارت فعال سازی ۱۰۲۰ معدن کوچک در کشور در سال ۹۹ در دستور کار قرار گرفته و با وجود محدودیت های ناشی از شیوع بیماری کرونا طی سه ماهه اول امسال، ۹ معدن راه اندازی مجدد شده و ۳۰۰ فرصت شغلی در این بخش احیا شده است.

انجام بیش از ۹۹۶ هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی، تولیدی و خدماتی

بر اساس این گزارش در سه ماهه اول سال ۹۹ بیش از ۹۹۶ هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی تولیدی و خدماتی در سطح کشور انجام شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد ۱۰ درصدی داشته است.

در این مدت، تعداد بازرسی های مربوط به کشف کالای قاچاق بالغ بر ۹۷۰۰۰ مورد بوده که رشد ۲٫۵ درصدی را نشان می‌دهد.

تصویب ۲۶ طرح سرمایه‌گذاری در سه ماهه نخست امسال

طبق اعلام معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت، در سه ماهه اول امسال، ۲۶ مورد سرمایه گذاری خارجی به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار مصوب شده است.

بر اساس این گزارش، بخش صنعت، معدن و تجارت از ارزش کل سرمایه گذاریهای خارجی مصوبه کشور سهم ۵۶ درصدی را به خود اختصاص داده است.

فعال بودن عموم مرزهای تجاری و بازارچه های مرزی

همچنین طبق گزارش سازمان توسعه تجارت ایران از ۳۱ مرز زمینی کشور، ۲۸ مرز تجاری فعال است و همچنین از ۱۶ بازارچه مرزی ۱۱ بازارچه به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

۳۸۰۰ طرح صنعتی و معدنی با پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد در کشور

معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده است که هم اکنون بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ طرح با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد و ۳۸۰۰ طرح صنعتی و معدنی با پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد در کشور مراحل تکمیل و راه اندازی خود را طی می کنند.

[ad_2]

S