[ad_1]

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، آکادمی اطفال و انجمن بیمارستان‌های کودکان در تازه‌ترین گزارش خود که با جمع‌آوری اطلاعات موجود از همه ایالت‌های آمریکا تدوین شده است، تاکید دارد از ۱۲ نوامبر تا ۲۴ دسامبر امسال، یک میلیون نفر به آمار پیشین افزوده شد و به این ترتیب، ۲ میلیون و ۶۸۱ نفر کودک به کرونا مبتلا شده‌اند.

بر اساس این گزارش، کودکان نزدیک به ۱۲ درصد موارد کل متبلایان به کرونا را به خود اختصاص داده‌اند که البته باید تاثیرهای روانی و عاطفی ایجاد شده بر کودکان را هم در نظر گرفت.

در واقع از هر ۱۰۰ هزار مورد شناسایی شده کرونایی، ۲ هزار و ۶۵۸ نفر را کودکان تشکیل می‌دهند. این رقم تنها در هفته گذشته به ۱۷۸ هزار و ۹۳۵ مورد کودک مبتلا رسیده است.

ایالت متحده آمریکا با شناسایی بیش از ۱۹ میلیون مبتلای کرونا، بالاترین رکورد را در جهان دارد و نزدیک به ۳۵۰ هزار نفر هم تاکنون در اثر این بیماری جان باخته‌اند.

جو بایدن رئیس جمهوری منتخب آمریکا، به تازگی اظهار کرد با تعطیلات ژانویه و آغاز سال جدید میلادی، هفته‌ها وماه‌های سختی را پیش رو خواهند داشت و احتمال افزایش جان باختگان به بیش از ۴۰۰ هزار نفر وجود دارد.​

[ad_2]

S