[ad_1]

تولید 8 هزار دستگاه خودروی باری و کشنده از سوی سایپا در سال آینده/ رکورد تولید ماهانه 5 ساله اخیر شکسته شد

مدیر عامل شرکت خودرو سازی سایپا از هدف گذاری تولید ۸ هزار دستگاه خودروی کشنده و باری در سال آینده از سوی این شرکت خبر داد.

به گزارش شاتا محسن جهرودی در مراسم تحویل ۲۰۰ دستگاه خودروی تجاری سایپا دیزل با حضور وزیر صنعت ،‌معدن و تجارت افزود : مجموعه گروه سایپا و سایپا دیزل و زامیاد در مجموع ۲۵ درصد از سهم نوسازی ناوگان کشنده و باری را برعهده دارند.

وی همچنین از منتفی شدن واگذاری سایپا دیزل خبر داد و افزود : این شرکت در سال آینده اهداف دولت و وزیر صنعت ، معدن و تجارت را در طرح نوسازی ناوگان تجاری محقق خواهد کرد .

به گفته وی متوسط تولید ماهانه مجموعه خودروسازی سایپا افزایش ۱۵ هزار و ۴۱۲ داستگاه را در سه ماهه اخیر نسبت به ۸ ماهه ابتدای سال تجربه کرده است و این شرکت رکورد ۵ ساله تولید ماهانه در دیماه سال جاری به میزان ۶۷ هزارو ۹۲۸ دستگاه را شکست.

به گفته جهرودی افزایش ۳ هزارو ۱۶۵ دستگاه متوسط تولید هفتگی در سه ماهه اخیر نسبت به ۸ ماهه ابتدای سال و شکستن رکورد تولید هفتگی به میزان ۱۷ هزار و ۸۵۵ دستگاه در بهمن ماه سال جاری و افزایش ۴۷۱ دستگاه متوسط تولید روزانه در سه ماهه اخیر نسبت به ۸ ماهه ابتدای سال در این گروه خودرو سازی صورت گرفته است .

مدیر عامل شرکت خودرو سازی سایپا شکست رکورد تولید روزانه در دیماه سال ۹۶ به میزان ۳۱۲۵ دستگاه در دو شیفت کاری و افزایش ۱۴۸ میلیارد تومانی درآمد هفتگی گروه در سه ماه اخیر و نیز افزایش ۲۴ میلیارد تومانی درآمد روزانه گروه در همین مدت نسبت به ۸ ماهه ابتدای سال را از افتخارات این گروه خودرو سازی برشمرد .

افزایش ۸ درصدی بهره برداری از ظرفیت قطعه سازان در سه ماهه اخیر و افزایش در آمد صنعت قطعه سازی کشور به میزان ماهیانه ۴۴۳ میلیارد تومان در همین مدت از دیگر موفقیتهایی بود که جهرودی بدان اشاره کرد.

جهرودی یاد آور شد : سایپا توانسته است ۹۵ درصد از تعهدات خود به مشتریان را به صورت روزانه با ۷۶ هزار دستگاه خودروی به انجام رساند و از ۷۶ هزار دستگاه خودرویی که به صورت امانی در دست مشتریان بود ۲ هزارو ۱۰۰ میلیارد تومان باز پس گرفته و وارد مدار تولید گروه خودروسازی سایپا شد .

وی تاکید کرد : سایپا در سال آینده در نظر دارد به بزرگترین گروه خودرو سازی خاورمیانه تبدیل شود .

خبرنگار : منصوره قنبری

اخبار مرتبط

[ad_2]

S