[ad_1]

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در نخستین میز تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران در سومین روز از نخستین نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و رونق تولید، تاکید کرد: امروز روز مهم و کاملا مبارکی برای صنعت و عرصه تولید کشور است.

به گزارش شاتا، وی افزود: تحریم های تحمیلی امریکا را با تولید داخل می توانیم پشت سر بگذاریم.

آقامحمدی ادامه داد: جنگ اقتصادی با آمریکا بلند مدت است و پایداری دارد چرا که آمریکا دنبال این نیست که تحریم را بردارد، حتی اگر به توافقاتی مقطعی هم برسیم، برخی تحریم ها را مقطعی معاف می کند، پس باید از زیر چتر تحریم ها کلا بیرون بباییم.

تداوم رونق تولید، استراتژی دائمی جمهوری اسلامی ایران است

معاون اقتصادی مقام معظم رهبری تصریح کرد: رهبری انقلاب پارسال را سال حمایت از کالای ایرانی و امسال را رونق تولید نام‌نهادند، این استراتژی کلی نظام است و پایدار خواهد بود و قرار نیست مقطعی باشد.

آقامحمدی اضافه کرد: در قالب تعمیق ساخت داخل قراردادهای بلند مدت و تخصصی بسته شود، تاکید وزیر صمت نیز بر این منوال است، جلسات مستمر و هفتگی باید در وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داشته باشد.

لزوم خودکفایی در زنجیره های تولید و توزیع

وی گفت: ۱۲ زنجیره تولید در وزارت صمت داریم که باید به خودکفایی برسند، زنجیره توزیع نیز با قائم‌مقامی امور بازرگانی وزارت صمت یکپارچه خواهد شد.

‌امروز از شوک حاصل از تحریم عبور کردیم

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: خوشبختانه امروز شوک ها و آثار روانی تحریم را پشت سر نهاده ایم و از اسفندماه گذشته کم‌کم شروع به تغییر وضعیت در حوزه اقتصاد حاصل آمده است.

وی با اشاره به برگزاری نشست تعمیق ساخت داخل در حوزه خودرو، خاطرنشان کرد: قراردادهای منعقده میان خودرو سازان و قطعه سازان امر بسیار مبارکی و در اصل امروز روز بسیار مبارکی برای حوزه تولید و صنعت کشور است.

تشکر ویژه ای از وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاونین وی و همینطور سازمان های توسعه ای این وزارتخانه دارم و اطمینان دارم که اتفاقات خوبی در آینده شاهد خواهیم بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: شرایط اقتصادی امروز، مبارزه ای است در قالب جنگ اقتصادی که قطعا با استقلال اقتصادی هم به پایان خواهیم رساند.

[ad_2]

S