[ad_1]

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت از افزایش ۱۰۲ درصدی شرکت‌های تاییدشده دانش‌بنیان صنعتی خبر داد و گفت: تعداد این شرکت‌ها در نیمه نخست سال جاری نسبت به همین آمار در سال گذشته از ۱۴۳عدد به ۲۸۹شرکت افزایش یافته است.

به گزارش شاتا، برات قبادیان در ادامه با اشاره به رشد پروانه‌های صادرشده بهره‌برداری تولید نرم‌افزار افزود: در راستای گسترش و حمایت از صنایع مبتنی به فناوری، پروانه‌های بهره‌برداری تولید نرم‌افزار نیز در نیمه نخست امسال نسبت به همین آمار در سال گذشته ۳۰۰ درصد افزایش یافته‌است.

به گفته وی، پروانه‌های صادر شده این حوزه در۶ماهه ابتدایی سال به ۲۴عدد رسیده و این در حالی است که همین آمار در سال گذشته ۶عدد بوده‌است.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت از افزایش شاغلان این حوزه نیز خبرداد و گفت: در ادامه این روند افزایشی تعداد شاغلان پروانه بهره برداری تولید نرم افزار معتبر ‌ نیز بیش از ۱۴ درصد افزایش‌یافته اند.

قبادیان در همین مورد اظهار کرد: تا انتهای شهریور سال گذشته ۷هزار و ۶۱۲ نفر در این بخش مشغول به کار بوده‌اند که این رقم در مدت مشابه سال جاری به ۸هزار و ۶۸۴نفر رسیده‌است.

به گفته او، علاوه بر این تعداد کل شاغلین در واحدهای تحقیق و توسعه پروانه بهره برداری معتبر نرم افزاری (فعال) نیز در سال ۹۷ به یک هزار و ۲۸۷ نفر رسیده که نسبت به سال گذشته بیش از ۱۹ درصد افزایش داشته‌است.

قبادیان همچنین با اشاره به رشد تعداد پروانه‌های صادرشده در بخش تحقیق و توسعه و صنایع پیشرفته اضافه کرد: تعداد پروانه‌های صادر شده این بخش در نیمه نخست سال جاری نسبت به همین آمار در سال گذشته بیش از ۲۲ درصد افزایش یافته است. در واقع بنابر آمار اعلام شده تعداد این پروانه‌ها در سال گذشته ۵۷عدد بوده که در ۶ماهه نخست سال جاری به ۷۰ پروانه رسیده‌است.

[ad_2]

S