[ad_1]

احد وظیفه درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: موج جدید بارشی که در ساعتهای گذشته وارد کشورمان شده امروز نیز در بخشهایی از شمال غرب و شمال کشور فعال خواهد بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، وی ادامه داد: این موج بارشی در ۲۴ ساعت آینده با نفوذ جریانات شمالی همراه خواهد شد و جریانات خنک آب و هوایی را به سواحل دریای خزر منتقل خواهد کرد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد:‌ امروز نیز این موج بارشی جدید موجب بارش پراکنده باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در بخشهایی از شمال غرب، آذربایجانها، اردبیل، سواحل خزر و ارتفاعات البرز خواهد شد.

به گفته وظیفه، این موج بارشی در اواخر وقت امروز به سمت شمال شرق کشور رهسپار خواهد شد و بارشها در این مناطق شدت می‌گیرد.

وی افزود: این موج بارشی روز پنجشنبه در مناطقی از شمال شرق و استانهای ساحلی خزر شدت می‌گیرد و این مناطق را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: این موج بارشی روز جمعه تنها در شهرهای شمالی و آذربایجانها فعال خواهد بود و موجب بارش باران، رعد و برق و وزش باد خواهد شد.

وظیفه همچنین با بیان اینکه توده گرد و خاک امروز در غرب عراق شکل گرفته و کشورمان را تحت تاثیر قرار داده است، گفت: این توده گرد و خاک طی ساعتهای آتی نوار غربی کشور را با کاهش کیفیت هوا مواجه خواهد کرد.

وی ادامه داد: گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا روز پنجشنبه در جنوب نواحی مرکزی و دامنه‌های البرز پدید خواهد آمد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: در روزهای پنجشنبه و جمعه خلیج فارس و تنگه هرمز و همچنین دریای عمان مواج پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه اردبیل با هفت درجه بالای صفر را خنک‌ترین شهر کشور و اهواز با ۴۲ درجه بالای صفر را گرمترین نقطه کشور دانست و گفت: امروز دمای هوای تهران در گرمترین لحظات به ۳۲ درجه بالای صفر رسید و پیش‌بینی می‌شود در ساعتهای آتی شاهد وزش باد شدید موقتی در پایتخت باشیم.

[ad_2]

S