[ad_1]

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، پس از اینکه ویروس کرونا جان ۵۶ بیمار را در چین گرفت و بیش از ۲۰۰۰ نفر را در سراسر جهان آلوده کرد، کمیسیون بهداشت ملی چین روز یکشنبه اعلام کرد که توانایی انتقال ویروس کرونا در حال تقویت شدن است.

بنابه گزارش «رویترز» ما شیائووی ، وزیر کمیسیون بهداشت ملی چین، در یک نشست خبری گفت که آگاهی مقامات درباره این ویروس جدید محدود است و آنها درباره خطرات ناشی از جهش این نوع ویروس اطلاعی ندارند.

او گفت: دوره نهفتگی ویروس کرونا می تواند از یک تا ۱۴ روز طول بکشد و ویروس در طی این دوره میتواند عفونی شود، موردی که در مواجهه با سندرم حاد تنفسی (سارس) ، که منشأ آن هم در چین بوده و جان تقریبا ۸۰۰ را طی سال های ۲۰۰۲ و ۲۰۰۳ در کل دنیا گرفت، رخ نمی دهد.

این ویروس که گفته می‌شود منشا آن مربوط به فروشگاه غذای دریایی شهر ووهان چین در اواخر سال گذشته میلادی شناسایی شد و به شهرهای بزرگ چین مانند پکن و شانگهای گسترش یافته است. آمریکا، تایلند، کره جنوبی، ژاپن، استرالیا، فرانسه و کانادا کشورهایی هستند که موارد ابتلا در آنها گزارش شده‌ است.

سازمان جهانی بهداشت دیروز اعلام کرد هنوز برای اعلام وضعیت اضطراری در سطح جهان به دلیل شیوع ویروس جدید کرونا «زود» است.

این در حالی است که، امروز اولین مورد ویروس کرونا در کانادا پس از گرفتن آزمایش‌های اولیه از یک مسافر که از چین به تورنتو بازمی‌گشت تایید شد.

دولت چین برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا، رفت و آمد به ۱۵ شهر و روستا در دست‌کم دو استان مرکزی این کشور را تعلیق کرده است. به گزارش خبرگزاری فرانسه به این ترتیب ۳۰ میلیون نفر از شهروندان این کشور عملا در «قرنطینه» قرار گرفته اند.

پیش از این مقام‌های چین روز پنجشنبه برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس جدید کرونا رفت و آمدها به شهر ووهان را به حالت تعلیق در آورده بودند. شهر ووهان ۱۱ میلیون نفر جمعیت دارد.

[ad_2]

S