[ad_1]


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در سال گذشته استان اردبیل رتبه ۳۰ اشتغال جوازهای تاسیس واحدهای صنعتی را کسب کرد.

سید حامد عاملی بعدازظهر شنبه در حاشیه جلسه بررسی وضعیت فعالیت واحدهای صنعتی اردبیل گفت: سال گذشته استان اردبیل در تعداد جواز تأسیس صادره رتبه ۲۰ و در تعداد پروانه بهره‌برداری رتبه ۱۸ را کسب کرد.

او افزود: در میزان سرمایه‌گذاری جواز تاسیس این استان رتبه ۲۹ و در میزان سرمایه‌گذاری پروانه بهره‌برداری رتبه ۱۱ را کسب کرده است.

به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در میزان اشتغال جواز تاسیس رتبه ۳۰ و در میزان اشتغال پروانه‌های بهره‌برداری رتبه ۱۲ به این استان اختصاص یافته است.

او با اشاره به افت ۲۵ درصدی تعداد جواز تاسیس صادر شده در سال گذشته به نسبت سال ۹۳، تاکید کرد: در میزان سرمایه‌گذاری افت ۵۵ درصدی و در میزان اشتغال افت ۵۹ درصدی را شاهد بودیم.

عاملی با بیان اینکه در سال گذشته دو درصد از جواز تاسیس صادر کشور در استان صادر شده است، تصریح کرد: سال گذشته در مجموع ۲۸۲ جواز صادر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تصریح کرد: میزان سرمایه‌گذاری جوازهای صادره ۳۱ هزار و ۱۸۵ میلیارد ریال است که شامل ۴٫۳ درصد از سهم سرمایه‌گذاری در کشور است.

او افزود: میزان اشتغال نیز ۱۱ هزار و ۷۰ مورد است که باز سهم ناچیز ۵٫۳ درصدی را شامل می‌شود.

به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تاکنون هزار و ۲۶۶ جواز تاسیس با سرمایه‌گذاری ۱۴۳ هزار و ۷۷۱ میلیارد ریال و اشتغال ۶۲ هزار و ۵۶ نفر در اردبیل صادر شده است.

عاملی به تشکیل جلسات هفتگی بررسی مشکلات واحدهای صنعتی اشاره کرد و افزود: در این جلسات موانع فعالیت واحدهای صنعتی رسیدگی شده و در صورتی که رفع نشود به مراجع بالاتر در استان انعکاس می‌یابد.

منبع: مهر

[ad_2]

S